Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe - wyszukiwarka zawodów

Wyszukaj zawód

KKZ - Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe

Technik programista

Technik programista korzystając z różnych, dobieranych do konkretnego zadania, języków
programowania – czyli sposobu komunikowania się z maszynami (w tym komputerami) będzie
w stanie: stworzyć i zarządzać stronami WWW, stworzyć i zarządzać relacyjnymi bazami
danych, programować aplikacje internetowe, tworzyć i administrować systemami zarządzania
treścią (CMS) jak również programować, projektować i testować aplikacje webowe, desktopowe
oraz mobilne. Aby powyższe było możliwe, będzie musiał nabyć wiedzę z zakresu m.in.:
podstaw informatyki, projektowania oprogramowania, nowoczesnych języków i technik
programowania, programowania obiektowego.
Kwalifikacja:
  • INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych

    zobacz opiszwiń opis
    Podstawy informatyki
    Uczeń:
    1) charakteryzuje parametry sprzętu komputerowego,
    2) definiuje elementy architektury systemów komputerowych,
    3) charakteryzuje systemy informatyczne oraz rozróżnia systemy informatyczne pod względem funkcjonalności,
    4) stosuje zalecenia dotyczące ułatwień dostępności serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych,
    5) posługuje się terminologią dotyczącą sieci komputerowych,
    6) stosuje pozycyjne systemy liczbowe,
    7) stosuje zasady cyberbezpieczeństwa,
    8) rozpoznaje właściwe normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych.

    Projektowanie stron internetowych
    Uczeń:
    1) posługuje się hipertekstowymi językami znaczników (HTML − HyperText Markup Language),
    2) stosuje kaskadowe arkusze stylów do tworzenia responsywnych stron internetowych,
    3) stosuje systemy zarządzania treścią CMS (Content Management System),
    4) projektuje grafikę komputerową,
    5) wykorzystuje elementy multimedialne na stronach internetowych,
    6) wykonuje strony internetowe zgodnie z projektami,
    7) stosuje reguły testowania, walidacji i optymalizacji stron internetowych,
    8) publikuje witryny i aplikacje internetowe.

    Projektowanie i administrowanie bazami danych
    Uczeń:
    1) posługuje się pojęciami dotyczącymi baz danych,
    2) tworzy diagramy E/R (Entity-Relationship Diagram),
    3) korzysta z systemów zarządzania bazami danych SZBD (Database Management System),
    4) stosuje strukturalny język zapytań SQL (Structured Query Language),
    5) tworzy relacyjne bazy danych zgodnie z projektem,
    6) tworzy formularze,
    zapytania i raporty do przetwarzania danych,
    7) modyfikuje struktury baz danych,
    8) zarządza systemem bazy danych.

    Programowanie aplikacji internetowych
    Uczeń:
    1) stosuje zasady programowania,
    2) stosuje skryptowe języki programowania,
    3) programuje skrypty wykonywane po stronie klienta,
    4) programuje skrypty wykonywane po stronie serwera,
    5) stosuje środowisko programistyczne i uruchomieniowe aplikacji internetowych,
    6) przeprowadza walidację kodu programu,
    7) dokumentuje tworzoną aplikację.
  • INF.04. Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji

    zobacz opiszwiń opis
    Efekty kształcenia: I. Bezpieczeństwo i higiena pracy.
    Uczeń:
    1) określa skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka,
    2) stosuje środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych na stanowisku pracy,
    3) udziela pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.

    Efekty kształcenia: II. Podstawy informatyki.
    Uczeń:
    1) charakteryzuje parametry sprzętu komputerowego,
    2) definiuje elementy architektury systemów komputerowych,
    3) charakteryzuje systemy informatyczne oraz rozróżnia systemy informatyczne pod względem funkcjonalności,
    4) stosuje zalecenia dotyczące ułatwień dostępności serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych,
    5) posługuje się terminologią dotyczącą sieci komputerowych,
    6) stosuje pozycyjne systemy liczbowe,
    7) stosuje zasady cyberbezpieczeństwa,
    8) rozpoznaje właściwe normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych.

    Efekty kształcenia: III. Projektowanie oprogramowania.
    Uczeń:
    1) posługuje się prostymi typami danych,
    2) posługuje się złożonymi typami danych,
    3) stosuje metody rozwiązywania problemów za pomocą algorytmów,
    4) stosuje algorytmy sortowania i wyszukiwania,
    5) dobiera narzędzia i metodologie do planowania i zarządzania projektem,
    6) projektuje aplikację,
    7) planuje przedsięwzięcie programistyczne,
    8) stosuje wzorce projektowe,
    9) stosuje zagadnienia prawa autorskiego w dziedzinie programowania.

    Efekty kształcenia: IV. Programowanie obiektowe.
    Uczeń:
    1) wykorzystuje środowisko programistyczne dla obiektowych aplikacji konsolowych,
    2) przestrzega zasad programowania,
    3) korzysta z typów danych,
    4) stosuje wyrażenia, instrukcje i biblioteki,
    5) stosuje zasady programowania obiektowego,
    6) definiuje klasy,
    7) definiuje klasy pochodne,
    8) programuje szablony (wzorce) klas,
    9) programuje obsługę wyjątków.

    Efekty kształcenia: V. Programowanie aplikacji desktopowych.
    Uczeń:
    1) wykorzystuje środowisko programistyczne dla aplikacji desktopowych,
    2) wykorzystuje frameworki do programowania aplikacji desktopowych,
    3) programuje desktopowe aplikacje okienkowe.

    Efekty kształcenia: VI. Programowanie aplikacji mobilnych.
    Uczeń:
    1) wykorzystuje środowisko programistyczne dla aplikacji mobilnych,
    2) programuje aplikacje mobilne.

    Efekty kształcenia: VII. Programowanie aplikacji zaawansowanych webowych.
    Uczeń:
    1) wykorzystuje środowisko programistyczne dla aplikacji zaawansowanych webowych,
    2) wykorzystuje frameworki do programowania aplikacji webowych,
    3) programuje zaawansowane aplikacje webowych.

    Efekty kształcenia: VIII. Testowanie i dokumentowanie aplikacji.
    Uczeń:
    1) przeprowadza walidację kodu programu,
    2) dokumentuje tworzoną aplikację,
    3) przeprowadza testy.

    Efekty kształcenia: IX. Język obcy zawodowy.
    Uczeń:
    1) posługuje się podstawowym zasobem środków językowych w języku obcym nowożytnym (ze szczególnym uwzględnieniem środków leksykalnych) umożliwiającym realizację czynności zawodowych w zakresie tematów związanych:
    a) ze stanowiskiem pracy i jego wyposażeniem,
    b) z głównymi technologiami stosowanymi w danym zawodzie,
    c) z dokumentacją związaną z danym zawodem,
    d) z usługami świadczonymi w danym zawodzie,
    2) rozumie proste wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka obcego nowożytnego, a także proste wypowiedzi pisemne w języku obcym nowożytnym w zakresie umożliwiającym realizację zadań zawodowych:
    a) rozumie proste wypowiedzi ustne dotyczące czynności zawodowych (np. rozmowy, wiadomości, komunikaty, instrukcje lub filmy instruktażowe, prezentacje) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka,
    b) rozumie proste wypowiedzi pisemne dotyczące czynności zawodowych (np. napisy, broszury, instrukcje obsługi, przewodniki, dokumentację zawodową),
    3) samodzielnie tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne i pisemne w języku obcym nowożytnym w zakresie umożliwiającym realizację zadań zawodowych:
    a) tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne dotyczące czynności zawodowych (np. polecenie, komunikat, instrukcję),
    b) tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne dotyczące czynności zawodowych (np. komunikat, e-mail, instrukcję, wiadomość, CV, list motywacyjny, dokument związany z wykonywanym zawodem – według wzoru),
    4) uczestniczy w rozmowie w typowych sytuacjach związanych z realizacją zadań zawodowych – reaguje w języku obcym nowożytnym w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej, ustnie lub w formie prostego tekstu:
    a) reaguje ustnie (np. podczas rozmowy z innym pracownikiem, klientem, kontrahentem, w tym podczas rozmowy telefonicznej) w typowych sytuacjach związanych z wykonywaniem czynności zawodowych,
    b) reaguje w formie prostego tekstu pisanego (np. wiadomość, formularz, e-mail, dokument związany z wykonywanym zawodem) w typowych sytuacjach związanych z wykonywaniem czynności zawodowych,
    5) zmienia formę przekazu ustnego lub pisemnego w języku obcym nowożytnym w typowych sytuacjach związanych z wykonywaniem czynności zawodowych,
    6) wykorzystuje strategie służące doskonaleniu własnych umiejętności językowych oraz podnoszące świadomość językową:
    a) wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem,
    b) współdziała w grupie,
    c) korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym,
    d) stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne.

    Efekty kształcenia: X. Kompetencje personalne i społeczne.
    Uczeń:
    1) przestrzega zasad kultury osobistej i etyki zawodowej,
    2) planuje wykonanie zadania,
    3) ponosi odpowiedzialność za podejmowane działania,
    4) wykazuje się kreatywnością i otwartością na zmiany,
    5) stosuje techniki radzenia sobie ze stresem,
    6) doskonali umiejętności zawodowe,
    7) stosuje zasady komunikacji interpersonalnej,
    8) negocjuje warunki porozumień,
    9) stosuje metody i techniki rozwiązywania problemów,
    10) współpracuje w zespole.

    Efekty kształcenia: XI. Organizacja pracy małych zespołów.
    Uczeń:
    1) planuje i organizuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań,
    2) dobiera osoby do wykonania przydzielonych zadań,
    3) kieruje wykonaniem przydzielonych zadań,
    4) ocenia jakość wykonania przydzielonych zadań,
    5) wprowadza rozwiązania techniczne i organizacyjne wpływające na poprawę warunków i jakości pracy.
Przykładowe miejsca pracy:
Przykładowe przedmioty szkolne:
Przeciwskazania:
Zawody w zasięgu ręki:
Wszelkie prawa zastrzeżone 2018 - Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem